Virksomhed

Høje følelsesmæssige krav

Et arbejde med høje følelsesmæssige krav

At arbejde med mennesker kan være berigende og meningsfyldt, men det stiller også store krav til vores evne til indlevelse i og kommunikationen med borgere, kunder, pårørende, patienter, klienter osv. Kontakten stiller krav til os om at tilpasse vores adfærd og skjule vores egne tanker og følelser, mens vi samtidig skal kunne håndtere andres tanker, følelser og adfærd professionelt.

I 2023 udsendte Arbejdstilsynet en vejledning om høje følelsesmæssige krav. I vejledningen defineres begrebet og der gives bud på, hvordan man i teamet og organisationen kan afdække høje følelsesmæssige krav i arbejdet og forebygge de helbredsmæssige risici der følger heraf gennem konkrete tiltag.

I Stateras hjælper vi jer med at håndtere et arbejde med høje følelsesmæssige krav. Vi tager udgangspunkt i Arbejdstilsynets vejledning for at give en introduktion til begrebet. Herefter vil vi, med afsæt i jeres hverdag og ønsker hjælpe jer med nogle af de tiltag I som team eller organisation kan sætte i gang allerede samme dag, for at forebygge konsekvenserne af høje følelsesmæssige krav.

Efter en oplæg, workshop eller undervisning fra os vil I selv være i stand til at sætte høje følelsesmæssige krav på dagsordenen og igangsætte forebyggende tiltag der passer til netop jeres team og organisation.

Skriv til Stateras

"*" indikerer påkrævede felter

Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Navn*
info@stateras.dk (+45) 26 82 38 19